bachelard povesteste in poetica spatiului despre un poet francez in virsta care, neiplinindu-i-se dorinta din tinerete de a avea o casa la tara cu o mica gradina incepuse sa scrie despre ele ca si cum ar fi reale. cum fragmente din textele sale in care-si cinta micile domenii erau publicate in ziare, intr-o zi a primit o scrisoare de la un provincial cinstit si cumsecade care si-a oferit serviciile in calitate de administrator, cerindu-i doar locuinta si onorariul pe care-l va crede de cuviinta.

george sand spune ca oamenii pot fi clasificati dupa cum aspira sa traiasca: intr-o coliba sau un palat si ca cine are castel viseaza coliba, cine are coliba viseaza palat.

locuind intr-un castel (mai degraba un complex castelier,) pentru o perioada nu visez deloc la coliba, cum n-am visat niciodata la castel. o data ce am ajuns aici mi l-am asumat, e al meu si il merit. cum zice bachelard, “avem fiecare ceasurile noastre de coliba si ceasurile noastre de palat.

.IMG_1688

 

 

