pentru foarte multi ani, la fiecare revenire in constanta, mergeam pe un traseu care-l refacea pe cel al unei nopti din timpul liceului, cind condusesem acasa, dupa o petrecere (chindie) o fata de care ma indragostisem. locuia in ceea ce numim “peninsula”, dupa piata ovidiu, linga arhiescopie, cladire care in anii aia adapostea biblioteca judeteana.

(trebuie sa mai fi scris despre asta pe ublog, dar cind sint in constanta, am reactii din constanta, intotdeauna aceleasi)

alice locuia intr-un bloculet cu doua etaje care n-a aratat niciodata foarte bine, desi zona aceea o banuiam locuita  de oameni instariti. cladirea parea partial locuita, desi partea din dreapta a fost dintotdeauna parasita. acum doi ani am lasat o camasa galbena pe usa de la intrare, ca sa marchez un loc in care am intrat de doua-trei ori si despre care am fantasmat activ si la 10 ani dupa terminarea liceului.

acum insa, blocul, inclusiv etajul ei, avea toate ferestrele sparte si un aer de cernobil. pe sirmele din balcon, unde altadata atirnau hainele ei sexy nu mai era nimic.

unde esti tu, alice? in ce cartier, oras sau tara te-ai mutat de pe arhiescopiei? dansul  si sarutul ala de la majoratul lui marius m. au fost printre cele mai erotice lucruri din viata mea. imi amintesc ca m-am dus la baie ca sa si vad nu doar sa simt cum imi tremura incontrolabil buza de jos. de excitare, se zbatea ca un peste in cirlig. mi se intimpla tot mai rar acest lucru.

te-am intilnit dupa ani buni in macdonalds-ul de la unirii si mi-a luat ore ca sa-mi revin din emotie. nu stiu ce naiba faceai tu atunci in bucuresti. acum 4-5 ani sau mai mult te-am sunat pe fix si, culmea, ai raspuns la acelasi numar la care  vorbisem de citeva ori in liceu, regasit in cartea de telefon. nu vrei sa stii cit ma pregateam ca sa dau acele telefoane, in care spuneam citeva idiotenii gituit de emotie. a ramas sa vorbim duminica, am sunat de doua ori si am inchis. nu indraznisem sa-ti cer mobilul. si mi-a fost frica sa te revad, pentru ca am preferat sa te transform intr-un mit personal.

se spunea despre tine ca esti curva, dar in liceu asa se spunea despre toate fetele care ieseau cu baieti mai mari. apoi am cunoscut pe cineva care chiar lucrase la tine in stabiliment, pentru ca tu erai chiar sefa. ceea ce n-a stirbit atractia si fascinatia, ba dimpotriva.

te am insa pe vecie pentru aproape un minut pe caseta video de la majoratul meu. dansăm blues, pe when a man loves a woman. ai fruntea pe umarul meu si arati timeless, cea mai cool din toata petrecerea.

alice, ma intreb ce-o sa mai scriu despre tine peste zece ani, ce-o sa-mi mai aduc aminte, ce-o sa mai inventez.

 

DSCN3450

 

 

