de ziua lui freud am avut trei intilniri.
prima a fost cu roberta lima, artist brazilian stabilit de aproape 30 de ani in viena.
chemistry, idei noi, contacte.
a doua a fost cu slavoj zizek, la burgtheater. aproape doua ore in care nu m-am plictisit deloc desi pe scena se afla un om stind pe scaun care-si freca nasul de doua ori pe minut. desi titlul conferintei a fost theology, negativity, and the death-drive a vorbit destul de mult despre sex. e un fel de stand-up comedian pe teme filosofice, cu multe referinte pop si sclipiri de improvizatie.
a treia a fost cu tambalagiul din tren. nu cinta la o terasa, ci in fata unei guri de metrou. l-am ascultat un minut: nu suna rau. m-am dus sa-l salut si a parut ca se bucura. n-am vorbit prea mult, ca avea treaba.
pe drumul spre casa din seegassse am trecut pe linga muzeul freud pe care l-am vizitat acum mai bine de zece ani, in prima mea venire la viena. acolo s-a nascut starshitting-ul, in toaleta fostului sau apartament. ajuns pe scurtatura, zizek se intretinea cu niste notabilitati la intrarea in cladire.

DSCN0358DSCN0357

