aseara am fost la o prima vizionare a documentarului in debt we art, facut pe cont propriu de daniel popa, cunoscut mai bine sub numele de doctorul. e un film despre teatrul independent, asa ca e populat de multe figuri cunoscute, de la marcel iures la vlad radescu si gianina carbunariu. cuvintul cheie este cel de “datorie”, despre care doctoru’ spune ca “E cuvantul secolului. M-am gandit sa profit de sensurile multiple pe care cuvantul DATORIE le are in limba romana si sa incerc sa aflu ce datorii financiare, morale, obligatii, responsabilitati – au si fata de cine, principalii facatori de teatru independent din Romania.” am trei mici aparitii, toate in contrapunct cu afirmatiile ante si post-vorbitorilor mei. la sfirsit, printre scurtele convorbiri tete-a-tete, daniel mi-a spus ca incercat sa afle cu ocazia filmarilor si interviurilor si ce cauta el in teatrul independent, de ce face ceea ce face. concluzia? isi va lua o pauza. mi-a prins bine sa vad filmul pentru ca ma aflu intr-un moment asemanator, in care tot ce fac mi se pare o datorie si nu o placere.
cred ca e o stare generala a generatiei mele.
poate ca subiectul ar merita un documentar separat.
DSCN3370

