nu mi-am publicat leapsa de 10 carti marcante. mi-a fost intotdeauna greu sa ma alatur unei frenezii colective. cartile marcheaza ori in adolescenta ori in crize. de exemplu, acum citesc o carte care se numeste “cartea asta iti va salva viata”, un titlu ca de jerome bell.
mi-am regasit numele intr-o lista pe fb. g. e unul dintre tipii care intotdeauna m-au admirat intr-un mod neconditionat, lucru care ma facea aproape sa-l evit pentru ca n-am stiut niciodata cum sa ma comport in prezenta persoanelor care revarsa un suvoi de vorbe pozitive despre mine catre mine.
situatie valabila si pentru cele negative.

lista aia
ANDRZEJ ZANIEWSKI – Sobolanul (no comments)
J.L. STERIAN – 8 ore (de fapt tot JLS dar asta e matterhornul din toblerone)
CIORAN (aka Emil Cioran)
HOMER – Iliada (ce frumos povesteste nenea asta, neavand “la dispozitie” cei 2800 de ani care au urmat dupa el..)
THOMAS MORUS – Utopia (cumva “the missing link” intre atlantisul lui Platon si idiotul lui Dostoievski)
VASILE VOICULESCU – Zahei orbul (RIP Andrei Blaier, maybe one day…)
JEAN PAUL SARTRE – Cu usile inchise (merci beaucoup, Jane)
CODEX SERAPHINIANUS (un alt fel de sau altfel nu caci oricum da si-atunci si-acum nu stiu)
NICOLAE STEINHARDT – Prin altii spre sine (clasa 10-a, cam “prima carte” cu gust de maivreaudinastea)
DUMITRU STANILOAIE – Filocalia vol 7 (Sf. Grigorie Palama si teologia negativa)
CIRESARII (doar volumele 1-5, restul nu)
PATERICUL (“-De 40 de ani nu m-a vazut soarele mancand sau band apa! – Nici pe mine maniindu-ma!”)
PLATON – Banchetul (de fapt toate dialogurile, dar asta e furtuna pe fundul marii)
EUGEN BARBU – Groapa (… dintre maidanul lui GM Zamfirescu si europolisul lui Jean Bart)
GEORGE ORWELL – 1984 (ideal intre 2 sudoku)
ION GHICA – Scrisori catre Alecsandri (fa-bu-los)
Ajungand cu insiruirea aici, Seherezadul vazu zorii venind si tacu, mai ales ca Brancusi nu a fost si scriitor, din pacate.

