Inainte de a iesi din casa i-am lasat mamei o chifla in sertarul in care imi tin caietele cu notite. Scotoceste intotdeauna prin lucruri pina la epuizare si-i las uneori de mincare ca sa mai prinda puteri. Ma incercau vagi regrete ca lasasem chiuveta nespalata si am dat sa ma intorc, dar Talacelsus ma tinu de brat.
– Aveti o sarcina de indeplinit, domnule.
Am clatinat din cap. Nu-mi place sa las lucrurile neterminate, se aseaza in colturile neluminate ale mintii si ma siciie cu nerusinare. {tiam foarte bine cit va suferi mama de pe urma cestilor nespalate.
Probabil ca mi se citea incordarea pe fata, fiindca Talacelsus ramasese nemiscat liga mine privindu-ma cu atentie. La un moment dat scoase si un carnetel, in care nota ceva cu un scris inghesuit. De concentrare, virful limbii ii iesise dintre buze. Era caraghioasa imaginea unui preot scotind limba, chiar daca sau poate tocmai pentru ca nu avea sutana.
Pe drum, dupa ce trecusem de supermarketul fratilor Distein, s-a oprit pentru o clipa ca sa-si aranjeze gulerul hainei. In momentul acela a parut foarte uman si-am vrut sa-i string mina.
Cind ne-am oprit pe neasteptate in fata vechii caramidarii a ramas suprins. Isi inchipuia, fireste, ca laboratoarele se afla intr-un loc pustiu si bine pazit. Insa cind te ocupi de producerea substantei, nu e nevoie paznici. Un lacat vechi spinzura de poarta de fier. Inainte de a intra, a aruncat o privire in jur. Curtea era plina de stive de caramizi ciobite. Se mai gaseau si citeva intregi, pe care tiganii sau copii nu le observasera. Linga o constructie mai mica, dar la fel de paraginita se afla o masinarie metalica ce fusese vopsita pe vremuri in rosu. Semana cu scheletul unui crab. Pe clestii lui se jucau doua fetite gemene, imbracate la fel, in hainute de fis si cu bonetici de lina colorata. Una dintre ele tinea in mina o sticla de votca, dar lichidul dinauntru era colorat si am presupus fetita era racita si bona ii lasase vreun sirop de tuse sa-l ia de cite ori are probleme. Ne facura cu mina. Imi plac copiii care fac cu mina semenilor.

