incepind cu perioada rectifier crew, dupa ce edi si-a luat tobe, casa si curtea din tepes voda au devenit the place. am petrecut mult nopti acolo.

multe petreceri, multe jam-sessions, multe sticle.

invitam adesea oameni noi, ca si cum as fi fost la mine acasa. mi-am facut si o zi de nastere. cind edi si maria au plecat intr-o rezidenta, iar eu imi inchiriasem casa unei dansatoare daneze, am locuit in tepes voda pentru aproape trei saptamini. asta s-a intimplat acum trei veri.

dintre toate anotimpurile, cel mai mai bine imi amintesc verile. imi voi aminti vara lui 2010, vara mea de. implinisem 35 de ani si mi-am facut, pentru prima oara, o recapitulare a vietii sentimentale. am vrut sa fac un performance pe tema asta (desigur, totul poate fi transformat intr-un performance, mai ales cind nu faci terapie), am inceput sa lucrez la el, dar n-am mers mai departe. imi amintesc vara lui 1993, cind am terminat liceul si am lucrat la un radio in statiunea neptun. vara lui 1999, cind abia ma angajasem la playboy, o terminasem cu iubita mea de atunci din bucuresti si toti prietenii mei erau in constanta. a fost cea mai solitara vara. mai solitara decit cea din berlin, din 2008, pe care iarasi nu am cum sa o uit vreodata. si nici pe cea de acum, in care am locuit in atitea locuri si in care am cunoscut si mi-am luat la revedere de la multi oameni.

cind edi m-a sunat si m-a intrebat daca vreau sa stau pentru citeva zile din nou in tepes voda, am zis da instantaneu. faptul ca aveam posibilitatea de a-mi pune din nou citeva lucruri in geanta, imi crea iluzia ca vara nu s-a terminat, ca mai ajung intr-un loc care nu este acasa. acel acasa la care tinjeam plecat fiind, dar care inseamna robinet bucatarie care curge, toaleta care nu curge, facturi de platit, gatit nu din placere ci din necesitate si mai ales, locul unde nu mai pot evita sa nu ma gindesc la viitor.

casa din tepes voda n-a mai fost locul semi-fabulos de acum trei ani. de altfel, in timp i se dusese din aura. am hranit pisica, vechiul meu job, am pus niste apa peste o tava de griu incoltit, am dat de citeva ori in tobe, am citit putin din cartea lui alva noe si am inceput corectura la primul sau al doilea draft din calea izbanzii. in prima seara m-a prins ceva din spiritul haotic de debauchery din trecut si am trimis citeva sms-uri. insa supele fierbinti din 2010 nu mai aveau cum sa se reincalzeasca in 2013.

DSCN1664
am plecat de acolo cu o zi mai devreme, fara sa fi petrecut in hamacul din curte mai mult de citeva minute. pe parcursul celor trei nopti petrecute nelinistea care ma rodea de cind m-am intors s-a stins pe nesimtite. cum obisnuiesc de citiva ani, am lasat in casa un prosop si o camasa pe care le-am fotografiat (de obicei las incaltaminte in locuri, case si tari straine).

in dimineata asta am reparat de unul singur toaleta. acum stau in pat, beau un energizant ieftin desi nu sint obosit, fac planuri pentru toamna.

