sint carti pe care, cu trecerea anilor, le detesti, iti devin indiferente, ti-e rusine de ele, nu te mai reprezinta, le redescoperi, iti trezesc nostalgii, le iubesti doar pentru ca spun istorii numai de tine stiute. antume e o carte care imi este in continuare simpatica, imi face placere sa o rasfoiesc si sa o fac cadou (daca as mai avea exemplare). din cind in cind mai descopar pe net o reactie/impresie/cronica si ma bucur pentru ca e genul de carte nepretentioasa, care se citeste rapid si, desi suna penibil cind autorul afirma asta, cu placere. pentru mine e ca piesa close to me din discografia the cure, pe care se danseaza la petreceri. e perechea perfecta a postumelor, care contine cele mai sumbre povestiri pe care le-am scris vreodata. 
lectia de playback

“Poate-l cunoasteti de prin 24FUN. Mie mi-a ramas in minte inca din ziua aceea in care, intr-o redactie fiind, prietenu; Petre imi arata o carte si-mi zice: “Ce zici, ma, de titlul asta?” Ce sa zic, am murit instant de ras si am inviat pentru a putea rade in continuare. Era vorba despre cartea “Postume” scrisa de Jean Lorin Sterian. Cred ca era prima lui carte, de aceea se chema asa… 🙂

Peste ani iata-ma intr-o zi de weekend cu chef de citit ceva. Si cum Herg Benet ne-a trimis cateva carti interesante, am zis ca Sterian e numa’ bun pentru o tura de lectura rapida. Clar, voiam ceva mai lejer, neavand chef sa-mi despic creierul in patru pentru a intelege si deslusi cine stie ce texte intortocheate. Cum pe geilo il stiam de prin Playboy si 24FUN am zis ca mai bine ma insotesc la drum de lectura cu un cunoscut. Mai citim o pagina, poate mai bem si-o bere impreuna, ce mai, ne imprietenim. Cartea in cauza, pentru a va face sa intelegeti si introducerea, se numeste “Antume“. O completare fericita.

Povestile din carte, multe dintre ele publicate in editorialele 24Fun, te muta de pe canapea direct in universul urban bine creionat. Daca esti nascut prin anii ’70, pana-n ’80, clar te vei regasi in multe dintre amintirile constanteanului lorgean. Dar impactul cu amintirea propriilor amintiri va fi pe alocuri abrubt, violent chiar, asa ca ar trebui sa fii pregatit. “continuare

