acum zece ani am petrecut 6 ore in suedia. atit a zabovit feribotul de la viking line care lega helsinki de stockholm. pe drum, care a durat 16 ore, am cunoscut-o pe lisa, o rusoaica din st. petersburg. am facut citeva fotografii impreuna, ne-am plimbat prin oras. mi-aduc aminte ca am ajuns in fata unei case pe al carei frontispiciu scria LO.

ne-am scris de citeva ori apoi, ca toate corespondentele dintre oameni care nu se revad, mailurile s-au oprit. cred ca mai am citeva pe adresa de hotmail, pe care nu o mai folosesc de ani buni.

de data asta, suedia a insemnat un drum de aproape doua ore din oslo pina intr-o padure unde ingeleiv are o casa de vacanta. daca nu opresti sa-ti cumperi ceva nu ai cum sa-ti dai seama ca ai trecut dintr-o tara in alta. peisajul e acelasi, arhitectura e cam la fel, preturile sint insa mult mai mici. mai ales la alcool. asa ca multi norvegieni prefera sa faca shopping in suedia. iar multi suedezi prefera sa lucreze in norvegia  si sa traiasca in tara lor.

daca pina acum suedia insemna o plimbare alaturi de o rusoaica printr-un oras cu cladiri monumentale, cu fatade in culori reci, acum inseamna o zi de vacanta la cabana, cu activitati universale ca mincat mure, plimbare prin padure, gatit impreuna, facut foc, povesti, baie in lac, toate astea sub umbrela proiectului. deocamdata acest proiect inseamna cea mai relaxata rezidenta de care am avut parte pina acum.

luni am fost impreuna la the great gatsby.

duminica am schimbat un cauciuc (toti 5).

marti am plins impreuna jumatate de ora.

miercuri ne-am facut filmat tacind.

DSCN1440

